Sunday, February 6, 2011

Diam Tak Bererti Kita Merelakan....

Bismillahirrahmanirrahim... alhamdulillah.. tamat sudah sebuah perjalanan.. satu langkah yang dicipta, kejayaan atau kegagalan sedia untuk diterima. apabila harapan lama kembali dicipta, memang bebanan yang terkadang menyakitkan. kenapa kita selalu disuruh untuk bersabar? inilah kehidupan; yang jalan-jalannya penuh dengan ujian, ambillah pengajaran dari setiap pengalaman.

.

ada kejadian yang terkadang mengejutkan; itulah bila kesabaran telah dicabar, kejahatan yang saban hari bagai telah mencapai takhta. segala kezaliman yang berlaku, mereka hanya tunduk dan menyaksikan. bagaimana dengan kita? diam dan tak merelakan kerna itu saja kemampuan.. atau "BOIKOT" susah ke?

.

inikah petanda dari-Nya? saling menindas antara kita.. kerna kebodohan kita adalah kekuatan bagi mereka. nikmati dan rebutlah kurniaan Ilahi, namun bukan dengan kesombongan yang menghalalkan segala cara.

.

dalam membersihkan jiwa; yang mungkin terlalu kotor tanpa kita sedari.. maninggalkan ibadah adalah maksiat, meninggalkan maksiat adalah ibadah. wallahua'lam.. wassalam..
About The Author
Michi, that's my nickname. Im just an ordinary blogger. Searching for Mardhatillah. I'm hoping something. For those who knew me already, they will know what I looking for. Pray for my strenght and my success. I want to fly without wings... And I really what I think... (^_^) LuKLuK BaiDoa
Share This
Subscribe Here

0 comments:

 

Challenge Me!

Promote This Blog

Visitors

...::Lukluk Baidoa::..