Tuesday, August 30, 2011

Kebajikan Bulan Syawal 1433H

SUDILAH KIRANYA PEPERPANJANGKAN EMAIL INI KEPADA STAFF YANG LAIN.Semoga ada saham kita bersama. Amin.

Assalamualaikum wrt. wbt.

Dato’/datin/Tuan/puan,

PER: PERSIAPAN AWAL UNTUK KEPERLUAN SHAWAL 1433 HIJRAH.

PERTUBUHAN KEBAJIKAN BAITUL KASIH WILAYAH PERSEKUATUAN & SELANGOR (BAITUL KASIH) akan memulakan usaha-usaha amal yang berkaiatan dengan persiapan Shawal lebih awal pada tahun ini. Hal ini ialah kerana, hasil dari pengalaman pihak kami, sekiranya usaha ini tidak dirancang awal dan tersusun, ianya akan menimbulkan berbagai-bagai masalah baik kepada pihak penganjur / penyumbang, lebih-lebih lagi kepada anak-anak penghuni rumah-rumah amal itu sendiri.

Layari Lamanweb kempen ini di: http://baitulkasih.org.my/ramadhan.htm

Bagi jiwa-jiwa yang sentiasa mengintai peluang untuk membuat infaq atau sedekah bolehlah bersama-sama memberi sokongan dan bantuan kepada usaha ini dalam berbagai-cara:

(a) Memperpanjangkan mesej ini kepada badan-badan koporat dan individu

(b) Menghulurkan bantuan untuk keperluan Hari Raya samada dalam bentuk barangan atau kewangan.

KEMUDAHAN MENYUMBANG

(a) Bagi penyumbang yang ingin menghulurkan sumbangan dalam bentuk cek dan mahu pihak kami sendiri mengambilnya, cek tersebut hendaklah dibuat atas nama PK BAITUL KASIH: MAYBANK: 5621-8812-8345

(b) Sumbangan tunai melalui mesin ATM atau system perbankan online terus ke akaun Rumah Kasih Harmoni seperti berikut: MAYBANK: 5121- 8313- 4032 (c) Sila emailkan maklumat sumbangan anda kepada: pkbk@baitulkasih.org.my atau maklumkan terus sumbangan anda samada menalifon terus atau mengirim system pesanan ringkas (SMS) kepada mana-mana wakil kami yang dinyatakan dibawah.

Sebarang pertanyaan sila hubungi wakil-wakil kami seperti berikut:

(a) Pengerusi BAITUL KASIH - Ustaz Zahari bin Alwi: 013-3303430

(b) Penasihat Rumah Kasih Harmoni- Ustazah Rohana binti Ali: 019-3133430

Sekian, terima kasih. Wassalam.

Yang berusaha

Khairul Bariah bt. Hj.Mian

Bendahari PK BAITUL KASIH

Tuesday, August 16, 2011

Hati yang tak sempurna

"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan"-Imam Hassan alBasri
.
Assalamualaikum wa salam mujahadah..
ringkas dan padat maksud nasihat Imam yang kita kagumi,Imam Hassan alBasri..
.
biarlah pernyataan 'hati yang tak sempurna' menjadi cabaran buat kita utk terus berusaha mendapatkan yg terbaik..bukan sebagai pelemah semangat..kerana kita manusia sememangnya melakukan kesilapan..namun jangan berputus asa..ianya bukan sifat orang mukmin..
.
berpeganglah pada ayat, 'islah nafsak wad'u ghairak'..perbaiki(solehkan) diri,dan ajak orang lain..ajak utk apa?ajak untuk berubah menjadi yang lebih baik..hamba Allah yang semakin patuh, anak yang semakin soleh, pelajar yang semakin rajin, isteri/suami yang semakin mithali dan manusia yang semakin baik..insyaAllah..
.
jangan pernah merendah-rendahkan diri sehingga menganggap diri x layak berdakwah..kerana kita semua punya tanggungjawab terhadap diri sendiri dan orang di sekeliling..pikullah ia sebaik mungkin..
.
ya ikhwan wa akhowat,jadilah kader(dai'e) ilaLlah..kekuatan itu bukan perlu ditunggu,namun harus dicari dan dibina..
.
Sentiasalah bersyukur kerana hati mu masih berdenyut. Bersyukurlah meski kehidupan bukan seperti dalam mimpian, tetapi dianugerahkan pelbagai nikmat yang tidak pernah putus (pancaindera, ibubapa, pasangan, nurani, iman, takwa dll). Bersyukurlah kerana Allah sentiasa membuka peluang untuk kita berubah dan bertaubat serta meneruskan perjuanganNya mencari keredhaanNya sehingga menuju ke Jannatul Firdausi...
.
Salam 10 Ramadhan terakhir dan Salam Lebaran Aidilfitri.
Ampun dan Maaf jika ada salah dan khilaf dari pemilik blog ini yang tak sempurna hatinya...
 

Challenge Me!

Promote This Blog

Visitors

...::Lukluk Baidoa::..