Monday, October 1, 2012

Suka untuk terus melangkah...

Bismillah.. andai hilang arah yang dicari, andai jemu suatu yang dinanti, andai pergi dia yang berada di sisi. mulakan dari hati,

andai hati mati, dunia nan luas tinggalnya hitam mata memandang. kuasa kegelapan kan menghalang pemikiran untuk berfungsi dengan waras, jalan yang bercabang menjadi satu arah yang menenggelamkan.

semalam aku datang dengan berlari, mengapa hari ini hanya berjalan dan terkadang hanya menanti? sedarlah, yang dikejar bukan hanya bayang-bayang sendiri. pasir takkan berjalan andai ombak tak membelah pantai.

hari ini aku menjadi saksi satu revolusi, mungkinkah ianya terjadi tanpa hadirnya sebuah pengorbanan? jangan hanya menanti, cuba untuk berjalan dan terus berlari mengejar arah yang dijanji.

menangislah andai kau terjatuh, kita hamba yang hanya mampu untuk meminta. andai kepahitan hari ini kau rasai, moga kemanisan esoknya yang akan dikongsi. "hiduplah dengan perjuangan, dan matilah untuk Islam".

credit to: nasir damanhour

Blog Note : *bersihkan kotoran di bajumu = buang sifat-sifat buruk (atau dosa-dosa) yang masih melekat pada dirimu.

asalkan diriku terus melangkah...

About The Author
Michi, that's my nickname. Im just an ordinary blogger. Searching for Mardhatillah. I'm hoping something. For those who knew me already, they will know what I looking for. Pray for my strenght and my success. I want to fly without wings... And I really what I think... (^_^) LuKLuK BaiDoa
Share This
Subscribe Here

0 comments:

 

Challenge Me!

Promote This Blog

Visitors

...::Lukluk Baidoa::..